;

Jumaat, Februari 27, 2009

Kronologi Penting Zionisme Dalam Menghancurkan Islam.


Dalam buku yang bertajuk ‘Zionisme: Orde Barat Dalam Menghancurkan Islam tulisan Haji Mohd Hanif bin Haji Ismail, pengarang telah membawa beberapa isu penting yang berkaitan dengan gerakan Zionisme yang telah berjaya menguasai dunia pada hari ini. Melalui buku tersebut, pembaca telah didedahkan dengan perkara yang berkaitan dengan sejarah Palestin dan Bait al-Maqdis, melibatkan beberapa Empayar yang telah berkembang pada peringkat awal seperti Empayar Mesir, Empayar Parsi, Rom Timur (Byzantine), da juga beberapa kerajaan awal seperti Asyur, Mesir, Babilon, Seleucids, serta Zaman pembukaan Islam, Khalifah Umawiyah, Abbasiyah, Empayar Uthmaniyah dan juga Tanah Jajahan Israel..

Selain itu, dalam buku ini turut diceritakan mengenai sejarah bangsa Yahudi itu sendiri, yang melibatkan asal-usul bangsa Yahudi, bangsa Yahudi di Mesir dan yang keluar Mesir, serta bangsa Yahudi di Palestin. Begitu juga zaman pemerintahan Hakim, beraja serta zaman perpecahan dan kehancuran yang melibatkan kerajaan Selatan (Yahuza) dan Utara (Israel).

Kemudian, turut dimuatkan dalam buku ini mengenai Zionisme, matlamatnya, apakah yang dikatakan tentang Zionisme keagamaan dan Zionisme politik (kenegaraan). Juga bagaimana bahaya Zionisme ini terhadap dunia arab.

Secara Umumnya, beberapa faktor bangsa Yahudi memilih bait al-Maqdis adalah kerana Faktor Agama, Sosio-Politik, Ekonomi. Serta nilai bait al-Maqdis itu di sisi mereka adalah kerana:

· Bait al-Maqdis adalah merupakan tanahair mereka sendiri yang telah dijanjikan oleh tuhan kepada mereka.

· Bait al-Maqdis juga adalah sebagai punca kekuatan bagi mereka untuk meneruskan kesinambungan sebagai Bangsa Yahudi.


· Seterusnya, Bait al-Maqdis merupakan biasan syurga yang telahpun dijanjikan oleh tuhan kepada mereka.

· Serta Bait al-Maqdis itu merupakan tugu kebanggaan pahlawan mereka.

Penulis juga turut memuatkan beberapa strategi penting Zionisme untuk menguasai Bait al-Maqdis dan Palestin iu sendiri dan perancangan ini telah dilakukan oleh mereka dengan begitu terancang sekali. Antaranya adalah:

· Proses penggulingan Sultan Abdul Hamid dan menjatuhkan Empayar Islam Uthmaniyyah melalui konspirasi dan usaha-usaha untuk mendapatkan Palestin.

· Memecahbelahkan wilayah Empayar Islam Uthmaniyyah dengan berselindungkan slogan “Seruan Revolusi Arab” untuk memcahbelahkan kesatuan Umat Islam.


· Melaksanakan proses peng ‘yahudi’ an Bait al-Maqdis melalui proses petempatan dan kependudukan, politik dan pentadbiran, Bangunan dan kemudahan Awam, Undang-Undang dan peraturan Awam, serta Sejarah dan kebudayaan.

· Permohonan terhadap pengeluaran ketetapan Antarabangsa yang mengiktiraf Negara Kebangsaan Yahudi di Palestin.


· Mewar-warkan dakwaan bangsa Yahudi daripada sudut Agama dan sejarah terhadap hak-hak merka ke atas Palestin dan bait al-Maqdis.

· Mempergunakan kekerasan, harta dan wanita sebagai senjata mengikut keadaan
· Membentuk kumpulan-kumpulan Militan untuk melakukan konspirasi yang menyebarkan fitnah dan ketegangan.

· Mengekploitasi Media Massa dengan menimbulkan rasa berpuak-puak, Memperelokkan imej Bangsa Yahudi yang buruk, Menyebarkan kerosakan, Menguasai fikiran manusia, menyemarakkan api permusuhan dan perpecahan di antara kaum dan rasa syak wasangka di antara pemerintah dan rakyat, surat khabar dan majalah, filem dan pawangam, TV, Radio dan agensi berita.


· Membentuk kelab-kelab Freemason dan kumpulan-kumpulan rahsia.

· Serta mendirikan kerajaan antarabangsa untuk memerintah seluruh dunia demi kepentingan Zionis seperti peranan CIA, Lobi Bangsa Yahudi dan bantuan AS untuk Israel sendiri.


Maka, di antara beberapa kronologi penting berkaitan gerakan Zionisme dalam proses menghancurkan Islam ini adalah:

· 24 Julai 1922 M- Terjadi pemberontakan antara kumpulan pengganas Bangsa Yahudi dengan pasukan British di Palestin dalam rangka menekan British supaya membolehkan lebih banyak Imigran Bangsa Yahudi bermukim di Palestin dan segera menetapkan Deklarasi Balfour. British segera melaksanakan Deklarasi Balfour yang paling penting iaitu mengatur kemasukan dan permukiman Bangsa Yahudi ke Palestin, melatih Bangsa yahudi kemahiran ketenteraan dan membekalkan mereka dengan senjata.

· 1897 M- Konspirasi Basel, Switzeland yang ditaja oleh Hertzel.

· 1907 M- Meningkatkan aktiviti Freemason dan kelab-kelab rahsia untuk menjatuhkan Sultan Abdul Hamid yang enggan memberikan kerjasama kepada Yahudi dalam melaksanakan perancangan mereka itu.

· 1918 M- Deklarasi Balfour yang memberikan hak kepada Bangsa Yahudi untuk berpindah ke Palestin.

· 1925 M- Demostrasi Palestin menentang lawatan Balfour ke Bait al-Maqdis.


· 1930 M- PBB membentuk dan menubuhkan jawatankuasa antarabangsa untuk menyiasat keadaan Bait al-Maqdis.

· 1937 M- Bangsa yahudi di Palestin mula membangunkan kekuatan keganasan bersenjata, kemudian mereka mendapat bantuan senjata dan latihan ketenteraan daripada pihak Bersekutu ketika terlibat dalam perang Dunia ke-2.

· 15 Mei 1947 M- Perhimpunan agung PBB membentuk Jawatankuasa khusus untuk urusan Palestin.

· Jun 1947 M- Jawatankuasa ini telah mengunjungi Palestin dan disambu dengan pemogokan. Semasa kunjungan tersebut juga, telah dilancarkan pelbagai demostrasi Anti penduduk kependudukan. Sudah tentulah Organisasi Bangsa Yahudi bekerjasama degan komisi ini kerana kepentingan mereka dipenuhi. Sebaliknya Negara-negara Arab tidak mempunyai komisi ini.

· 4 Mei 1948 M- Pengumuman terbentuknya egara Israel di sebuah muzium di Tel Aviv, sekaligus menandakan berakhirnya mandat British dan penguasaan Palestin sebanyak 56.47 peratus. Maka, bermulalah penderitaan rakyat Palestin. Selepas daripada peristiwa ini, Ikhwan al-Muslimin telah dibubarkan dan berlaku pembunuhan terhadap Imam Hassan al-Banna yang banyak berperanan dalam membela Palestin.

· 15 Mei 1948 M- Berlaku perang ‘1948 M’ apabila pasukan tujuh Negara, di antaranya Mesir, Syria, Iraq, Jordan dan Lubnan memasuki Palestin tanpa Modal kekuatan dan akhirnya perang ini dimenangi oleh Israel. Namun begiu, kehadiran 10000 orang sukarelawan Ikhwan al-Muslimin yang dikirim oleh Imam Hassan al-Banna untuk membebaskan Palestin. Kehadiran pasukan ini bukan sahaja menggentarkan Israel tetapi juga egara Arab yang dikuasai oleh pemerintah sekular. Mereka bimbang kemenangan Ikhwan al-Muslimin bukan sahaja berlaku di Palestin tetapi juga di Dunia Arab. Akhirnya mereka berkomplot menyerang Ikhwan al-Muslimin daripada belakang. Selepas perang, Israel menguasai 78 peratus kawasan Palestin sementara pasukan Ikhwan al-Muslimin yang kembali ke negara masig-masing telah diperosokkan ke dalam penjara.


· 1967 M- Bermulanya perang Haziran/Jun yang menyebabkan Israel merampas baki Palestin, Semenanjung Sinai, Teluk ‘Aqabah, Tebing Barat Sungai Jordan, dan Bukit Golan. Perang Jun ini terjadi setelah penggempuran terhadap gerakan Islam dan hukuman Gantung terhadap Sayyid Qutb yang amat digeruni oleh Bangsa Yahudi.

· 1969 M-Pembakaran masjid al-Aqsa dan mimbar Salahuddin al-Ayyubi.


· 1977 M- Seranan terhadap Lebanon da pejajahan Camp David yang ditaja oleh Presiden Anwar Sadat.

Begiulah di atara Kronologi ringkas dan penting yang berlaku terhadap Palestin dan Gerakan Islam sehingga Yahudi berjaya merampas Palestin dan mendirikan Negara haram Israel di atas tanah umat Islam yang suci. Kecelakaan yang besar dan laknat buat Yahudi dan sekutunya. Moga-moga Allah S.W.T terus mencampakkan kehiaan kepada mereka . Ya Allah , lindungi al-Quds, lindungi umat Palestin.Amiin…

Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita