;

Jumaat, November 26, 2010

Semoga Allah sentiasa pelihara ahli PMRAM.


Beberapa kemalangan jalan raya yang berlaku sejak akhir2 ini amat membimbangkan mahasiswa-mahasiswi terutama bagi mereka yang berada di Muhafazah.

Banyak kejadian yang khususnya berlaku pada malam hari yang disebabkan oleh kenderaan yang terlalu laju serta pemandu tidak dapat mengawal kenderaan mereka amat merisaukan.

Penulis sangat berharap agar setiap mahasiwa/wi yang melakukan perjalanan dengan menggunakan apa jua jenis kenderaan agar sentiasa berdoa dan berhati-hati.

Baru-baru ini, berlaku lagi kemalangan yang melibatkan 6 orang pelajar Tanta yang mengalami kemalangan di Quaisina ketika mereka balik dari lapangan terbang selepas selesai menghantar pulang rakan mereka.

Kemalangan tersebut boleh dikatakan agak teruk kerana mereka tercampak daripada kenderaan awam (Tramco) yang mengakibatkan beberapa orang cedera di bahgian telinga,bahagian kiri muka dan jari serta kecederaan ringan.

Berita lanjut boleh didapati di web PMRAM : www.pmram.org

Semalam pula, berlaku lagi satu kemalangan yang melibatkan dua orang mahasiswa iaitu saudara Hadi daripada Perak dan saudara Talhah daripada K.L.

Dilaporkan saudara Talhah telah dimasukkan besi di dalam betisnya kerana kakinya patah. Saudara Hadi jugak mengalamai kecederaan di kaki. Dilaporkan jugak mereka dirawat di Hospital Raba'ah.

Moga-moga Allah S.W.T sentisa melindungi dan memberikan keselamatan kepada ahli dan aktivis PMRAM yang sentiasa ikhlas dalam membantu PMRAM untuk melaksanakan dasar penerapan Islam kepada seluruh Mahasiswa/wi di perlembahan Nil ini.

Sesungguhnya setiap ujian yang melanda Hamba-Nya adalah tanda kasih sayang dan rahmat Allah S.W.T.

Amiin ya rabbal'Alamiin...


1 ulasan:

Hamba Ilahi berkata...

Semoga Allah menyembuhkan mereka..

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita