;

Isnin, Jun 22, 2009

Kerajaan Perpaduan-Menolak fitnah


Pengumuman Majlis Presiden Pakatan Rakyat untuk menolak sebarang bentuk perbincangan yang berhubung dengan pembentukan Unity-Goverment atau kerajaan Perpaduan adalah satu keputusan yang amat bersifat wajar sekali.

Keputusan tersebut yang telah diumumkan oleh Dato' Seri Tuan Guru Presiden sendiri pastinya akan menjernihkan kembali fitnah-fitnah yang telah melanda barisan pakatan rakyat untuk untuk meneruskan agenda pembangunan rakyat berteraskan prinsip keadilan dan kesejahteraan sejagat.

Tatkal mendengar khabaran-khabaran angin yang berbentuk fitnah yang menyebabkan seolah-olah telah wujud dua puak dalam PAS sendiri iaitu puak Pro Muqabalah yang menyokong kerajaan Perpaduan dan Pro Edrogan yang tidak menyokong gagasan tersebut sememangnya menimbulkan ketidakselesaan kepada ahli-ahli yang telah dipahat keyakinan mereka dengan dasar dan prinsip perjuangan berteraskan al-Quran dan al-Sunnah.

Namun, pengumuman ini sememangnya mampu untuk kembali menjernihkan keadaan serta menghalang daripada fitnah-fitnah yang sedang tidur dikejutkan oleh tangan-tangan yang tidak bertanggungjawab.

Bagi penulis, cukuplah kita menyakini serta menilai segala permasalahan yang berlaku san fitnah-fitnah yang menimpa Barisan Pakatan Rakyat dengan kacamata kefahaman dan kebenaran berdasarkan panduan Nur Wahyu Ilahi.Sesungguhnya selagi mana PAS mampu kekal dengan dasar perjuangan bertunjangkan al-Quran dan al-Sunnah, maka selagi itulah PAS akan terus kekal di atas muka bumi ini.

Akhirnya, semoga setiap jiwa yang Ikhlas dalam melaksanakan amanah membawa risalah Allah S.W.T di muka bumi ini akan sentiasa diberikan petunjuk Hidayah dan Taufiq daripada Allah S.W.T insyaallah.

Renungilah Kata-kata Saidina Ali K.W.J. yang bermaksud:

"Janganlah kamu menilai kebenaran itu dengan sebab seseorang individu, tetapi nilailah kebenaran itu dengan sebab ianya adalah sebuah kebenaran!"

Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita