;

Sabtu, Oktober 31, 2009

Ingatan Bersama

Assalamualaikum buat semua teman-teman yang dihormati sekelian..

Maaf kerana agak terlewat update blog...ketiadaan internet di rumah dan beberapa masalah memberikan sedikit kesukaran untuk update..walaubagaimanapun, insyaAllah penulis akan cuba juga mencari masa terluang untuk jengah ke blog dan menambah bahan-bahan bacaan di dalam blog ini.

Baru-baru ini, di YahooGroup penulis (YG), sampai satu emel yang di forwardkan oleh rakan-rakan. Emel itu menceritakan tentang satu kejadian aneh yang berlaku di Dagestan , wilayah selatan Rusia.

Ianya sangat memberi satu bentuk keinsafan kepada seluruh umat Islam di dunia umumnya dan umat Islam di wilayah tersebut.

Malah, kejadian aneh yang berlaku jarang sekali di alam Islami ini seolah-olah memberi satu isyarat agar umat Islam kembali bersatu di bawah ikatan Aqidah yang syumul serta mengelakkan sebarang bentuk perpecahan.

Begitulah permuafakatan yang telah dicapai sebulat suara oleh majlis mufti Russia terhadap seluruh penduduk di wilayah tersebut yang mana menurut mereka, mengikuti perintah Allah dan meninggalkan segala persengketaan, mewujudkan keamanan sesama umat Islam dan dengan jiran, membersihkan diri daripada dosa dan mula mengamalkan prinsip kejiranan selain bermaaf-maafan menyebabkan penduduk Islam di negara tersebut akan mendapat keampunan Allah.

gambar-gambar ini membuktikan akan kebesaran Allah s.w.t. yang dipertontonkan kepada manusia sebagai muhasabah untuk seluruh umat Islam.









Sesungguhnya apa yang berlaku kepada bayi berusia 9 bulan yang bernama Ali Yakubov adalah cebisan daripada kebesaran Allah yang tetap mempunyai hikmah-hikmahnya yang tersendiri.

Jika kejadian seperti Tsunami, gempa di Padang Indonesia, ribut Katrina, dan sebagainya juga keadaan yang berlaku pada bayi ini contohnya tidak mampu juga memberi keinsafan kepada manusia selaku hamba Allah yang menyatakan keimanan baik dengan hati, lisan dan amal perbuatan kita, maka layaklah golongan-golongan ini menerima balasan yang setimpal bagi perbuatan mereka.


Perhatikan firman Allah s.w.t. di dalam surah al-Ankaabut ayat 2,3, dan 4 yang bermaksud:

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? . Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta. Bahkan patutkah orang-orang yang melakukan kejahatan menyangka bahawa mereka akan terlepas dari azab Kami? Amatlah buruk apa yang mereka hukumkan itu".
Penulis sisipkan kembali berita mengenai kejadian aneh ini untuk bacaan bersama:

MOSCOW - Majlis Mufti Rusia kelmarin sebulat suara menyatakan bahawa ayat suci al-Quran yang muncul dua kali seminggu pada kulit Ali Yakubov iaitu seorang bayi lelaki berusia sembilan bulan di wilayah Dagestan, selatan Rusia merupakan amaran tuhan kepada semua penduduk Islam di Rusia dan Dagestan.

Menurut kenyataan majlis itu, mengikuti perintah Allah dan meninggalkan segala persengketaan, mewujudkan keamanan sesama umat Islam dan dengan jiran, membersihkan diri daripada dosa dan mula mengamalkan prinsip kejiranan selain bermaaf-maafan menyebabkan penduduk Islam di negara tersebut akan mendapat keampunan Allah.

Menurut beberapa laporan, ibu bapa Ali yang tinggal di bandar Kizlyar di wilayah Dagestan dan kalangan imam tempatan mendakwa ayat suci al-Quran itu muncul pada hari Isnin dan Jumaat sebelum hilang dan digantikan dengan ayat baru.

Salah satu ayat itu bermaksud: "Allah ialah Pencipta segala yang ada.".

Apabila ayat suci seterusnya muncul, Ali tidak dapat tidur sepanjang malam dan mengalami demam dengan kepanasan badannya tidak dapat dikurangkan walaupun dengan menggunakan ubat-ubatan kuat.

Semasa dia dilahirkan, Ali didapati menghidap penyakit jantung dan berkaitan dengan otak tetapi dia sembuh sepenuhnya selepas ayat al-Quran mula muncul pada tubuhnya. - Agensi

MOSCOW - Pakar-pakar perubatan di Rusia bingung berikutan penemuan ayat-ayat suci al-Quran dan Arab pada kulit seorang bayi berusia sembilan bulan di Dagestan, Rusia, lapor sebuah akhbar semalam.

Ayat-ayat itu muncul pada belakang, tangan, kaki dan perut Ali Yakubov pada setiap malam Isnin dan Jumaat sebelum hilang tetapi diganti dengan beberapa ayat al-Quran baru dua kali seminggu.

Pakar-pakar perubatan Rusia menyatakan, mereka tidak tahu bagaimana fenomena itu boleh berlaku selepas perkataan Allah mula muncul pada dagu bayi tersebut ketika dia berusia beberapa minggu.

Namun, ketika mengulas mengenainya, pakar-pakar perubatan dan keluarga bayi itu mengaku bahawa ayat-ayat suci itu menjelma sendiri pada badan Ali dan bukan ditulis oleh manusia.

"Ali akan berasa kurang sihat manakala suhu badannya meningkat kepada 40 darjah Celsius setiap kali ia berlaku menyebabkan dia menangis," kata ibunya Madina Yagubova.

Kini, tempat Ali dilahirkan iaitu di Kampung Red Oktober, Dagestan menjadi tumpuan orang ramai yang mahu melihat keanehan itu.

aparan mengenai kejadian aneh di Dagestan , wilayah selatan Rusia yang menjadi sasaran pertempuran antara tentera Rusia dengan pejuang-pejuang Islam itu turut dipaparkan di laman perkongsian video YouTube.

"Ali merupakan tanda kebesaran Tuhan. Kelahirannya di Dagestan bagi menyedarkan penduduknya supaya bersatu," kata seorang ahli parlimen di wilayah itu, Akhmedpasha Amiralaev. - Agensi.
Semoga kita sentiasa ditetapkan hati-hati kita bersama insyaAllah ta'ala. moga Allah s.w.t. sentiasa merahmati dan mengampunkan dosa-dosa kita . Amiin..

Rasulullah s.a.w. pernah ditanya oleh para sahabat baginda siapakah golongan yang selamat;
Maka rasulullah s.a.w. bersabda: "Mereka adalah orang-orang yang mengikutiku dan mengikuti sahabat-sahabatku. Sesungguhnya orang-orang yang berlaku adil di sisi Allah s.w.t. laksana berada si atas mimbar yang terbuat daripada cahaya. Mereka itu orang-orang yang berlaku adil di dalam menetapkan hukum baik kepada rakyat mahupun keluarga".- Hadith Riwayat Muslim.










Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita