;

Sabtu, Mei 22, 2010

Facebook respons panggilan untuk menutup laman tentangan Muslim.

Berita penuh di sini

Setelah menarik kemarahan ribuan demonstrasi Islam dan kesempitan untuk mengelakkan fatwa, Facebook hari ini telah menutup sebuah laman yang berjudul "Hari Semua orang Melukis Karikatur Muhammad '.

Penghapusan bagi laman tersebut telah mencetuskan beberapa kesan tetapi Facebook menjawab bahawa bahawa laman itu menghadapi "masalah teknikal kecil" dan bahawa mereka percaya Facebook adalah tempat "di mana orang secara terbuka boleh membincangkan masalah dan mengekspresikan pandangan mereka, sementara menghormati hak-hak dan perasaan orang lain. "

Penggambaran Muhammad dilarang dalam Islam dan apa jua laman sosial, yang mendorong orang lain untuk menghantar gambar mereka, memprovokasi kelompok Muslim di seluruh dunia.

Meskipun telah mendapat lebih daripada 80,000 pengikut, laman menghilang dari Facebook hanya untuk itu muncul kembali kemudian pada hari Khamis. Sebuah carian untuk laman pada hari Jumaat petang berikutnya, pengguna diarahkan kembali ke halaman utama Facebook mereka sendiri dan hasilnya yang dihasilkan dengan menaip istilah carian di Facebook yang menentang halaman.

Salah satu laman Facebook utama menentang halaman, berjudul tentang "Hari Semua orang Melukis Karikatur Mohammed " menghantar "tahniah" pada kemas kini statusnya tapi disebut di 120.000 syarikat penyokong untuk meneruskan tindakan serupa terhadap laman-laman lain yang mepersenda Nabi.

Facebook disekat aksesnya tanpa amaran di Pakistan sebagai reaksi terhadap laman sosial itu. Pasukan Facebook mengatakan"Kami amat kecewa dengan keputusan Mahkamah Pakistan 'untuk menyekat Facebook tanpa amaran, dan kami menyangka pengguna kami di sana merasakan hal yang sama,". "Kami menganalisis situasi dan pertimbangan undang-undang, dan akan mengambil tindakan yang tepat, yang mungkin termasuk membuat kandungan ini tidak boleh diakses bagi pengguna di Pakistan".

Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita