;

Sabtu, Mei 22, 2010

Milisi Abbas Tangkap lebih 76 Aktivis Hamas di Tepi Barat.

Sumber di sini.

Tepi Barat – Infopalestina: Dalam laporannya, gerakan perlawanan Hamas di Tepi Barat menyebutkan, selama tempoh ini, milisi Abbas telah menangkap anggotanya sebanyak lebih daripada 76 orang, 37 diantaranya bekas tawanan dan seramai lapan orang mahasiswa di sejumlah universiti serta beberapa orang wartawan.

Dalam laporanya, Sabtu (22/5) Hamas menyebutkan, pihaknya telah menyenaraikan sejumlah pemimpin Hamas dan kader serta simpatisan Hamas yang ditangkap oleh milisi Abbas. Seperti Muhammad Gazal dari Nablus, Syaikh Hasan dari Betlehem, Syaikh Awad Audah dan Syaikh Yasir Hamad dari Qalqilia. Selain itu, ada Syaikh Adnan Al-Safarini dan Nasir Abu Diyah dari Thulkarem.

Sementara itu, professor Isham Shalabi dari Jenin dan wartawan Yazid Khidir serta pengarah pejabat anggota legislative Kholid Ulayan dari Thulkarem juga ditangkap dalam perlawanan melalui tempoh ini.

Disamping itu, pemerintah illegal (tidak sah) Salam Fayad terus melakukan pengguguran sejumlah pegawai negeri Palestin daripada pekerjaan mereka. Sepertimana menimpa Ja’far Yusuf Ganem dari Imatain Qalqilia, serta Mukhlish Samarah dari Garmut, Nablus, karena keduanya disenaraikan sebagai aktivis Hamas di Tepi Barat. (asy)

Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita