;

Ahad, September 05, 2010

Ayuh Meriahkan Kempen "Jom Balik Kampung"


Sila layari www.pmram.org

Alhamdulillah, selaut pujian kita tujukan kepada Allah S.W.T, selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W beserta ahli keluarga Baginda yang mulia, seterusnya kepada Para Tabiin, tabi’ Tabiin dan seluruh seluruh umat Islam yang sentiasa gigih menjunjung agama Islam yang hanif ini.

Bahang aidilfitri semakin hampir dirasai, yang menjadi satu hari kemenangan buat umat islam. Satu hari yang penuh bermakna bagi mereka yang Berjaya untuk melepasi Tarbiyyah dan didikan selama sebulan di bulan ramadhan yang mulia.

Hal ini dapat dilihat melalui sebuah kata-kata yang menyebutkan:

ليس العيد لمن لبس الجديد , ولكن العيد لمن تقواه تزيد

‘Bukanlah Hari Raya itu untuk mereka yang hanya berpakaian serba baru sahaja, tetapi hari raya itu adalah untuk mereka yang bertambah ketaqwaannya’

Sesuai dengan tema ‘Kita PMRAM’ dan konsep kebersamaan BKAN dan DPM yang diterapkan oleh PMRAM, maka tahun ini kita sama-sama menjayakan kempen ‘Jom Balik Kampung’.

Kempen ‘Jom Balik Kampung’ adalah salah satu usaha untuk mengajak ahli PMRAM yang berada di seluruh pelusuk bumi Mesir ini untuk sama-sama pulang ke Kaherah untuk meriahkan Aidilfiti di sini.

Sekurang-kurangnya, kemeriahan beraya bersama keluarga di Malaysia dapat juga kita rasai dengan sama-sama kita berkumpul dan meraikan aidiltri yang bakal tiba tidak lama lagi bersama keluarga besar PMRAM.

Ayuh, kita sama-sama semarakkan dan jayakan kempen ‘Jom Balik Kampung’ yang menyediakan aktiviti menarik kepada seluruh ahli seperti solat sunat Aidilfitri PMRAM, rumah terbuka DPM, rumah terbuka BKAN, dan kemuncaknya adalah Haflah Aidilfitri PMRAM 2010 (HATI ’10).

Kita akan bersama-sama bergotong-royong untuk memasak dan menghidupkan suasana beraya di kampong pada malam harinya dan bersama-sama menyambut kemeriahan Aidilfitri pada siang harinya. Semuanya akan kita sama-sama saksikan di Haflah Aidilfiri PMRAM yang akan berlangsung pada 18 September bersama 9 Syawwal.

Jadi, jangan lepaskan peluang keemasan untuk megimbau kembali kenangan kemeriahan menyambut Aidilfitri di sini. Nantikan kemeriahannya di Haflah Aidilfiti PMRAM (HATI ‘ 10 ).

Sekian, Wassalam.

Jom Balik Kampung!

Syeikh Muhammad Mujahid Sikh Nawawi
Pengarah Haflah Aidilfitri PMRAM (HATI 2010)

Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita