;

Jumaat, Jun 25, 2010

Pesawat F-16 penjajah hentam utara dan selatan Gaza.

Sumber: Sila Klik Di Sini.

GAZA - Sumber melaporkan, pesawat tempur penjajah telah melancarkan serangan pada pagi ini(Jumat) ke atas kawasan terbuka di utara Gaza, sementara dua terowong bawah tanah di selatan Gaza juga dibom.

Sumber keamanan Palestin menjelaskan, bahawa pesawat tempur Israel jenis F-16 telah menghentam dua buah kawasan terbuka di Bet Lahiya dan Jabaliya, utara Semenanjung Gaza dengan dua serangan peluru. Bagaimanapun, tiada laporan mengenai sebarang kecederaan tetapi berlaku kerosakan dari segi harta benda.

Sementara itu, pesawat tempur Israel mengebom dua buah terowong bawah tanah di Rafah, selatan Semenanjung Gaza yang mengakibatkan kemusnahan, namun tiada sebarang laporan luka parah dilaporkan.

Dari pihak penjajah melalui radio am Israel menyebut, serangan itu disifatkan serangan ke atas sasaran yang digunakan untuk kelengkapan logistik peperangan, iaitu dua buah terowong bawah tanah di selatan Gaza. Radio tersebut berkata, pesawat tempur Israel telah melancarkan serangan yang tepat ke atas sasarannya.

Jelas radio Israel lagi, bahawa serangan ini adalah balasan ke atas 10 roket jenis 'hawn' yang dilancarkan ke atas penempatan Israel yang kedudukannya setentang dengan Semenanung Gaza. Sumber 25/06/2010(09.00 pagi, Palestin/Mesir), web berita safa.ps

Tiada ulasan:

Selamatkan Kutub Sittah

Selamatkan Kutub Sittah

Pimpinan PMRAM

Pimpinan PMRAM

Ayuh Meriahkannya

Ayuh Meriahkannya

Ingin Menjadi Usahawan Berjaya..Klik sini!

Renungan

A song for gaza

Untukmu Palestin!

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita

Pertahankan Hak Kita